Zdjęcia reklamowe dań i deserów - korzyści:
-Atrakcyjne zdjęcie zwiększa sprzedaż, łatwo wyliczyć amortyzację zamówionych zdjęć potraw. Dla restauracji packshot zwraca sie najczęściej po kilku sprzedażach sfotografowanej potrawy.
-Umieszczenie dużego zdjęcia np. atrakcyjnego deseru w witrynie baru czy restauracji przyciąga wzrok klientów z dużej odległości i jest to pierwszy krok do pozyskania nowych klientów.
-Wzbogacenie karty menu niebanalanymi ujęciami fotograficznymi, przyśpiesza decyzję o zamówieniu przez klientów dań lub deserów.
-Zdjęcia reklamowe to inwestycja, która się zwraca a nie zbędny wydatek. Fotografie zamawiasz raz a korzyści czerpiesz w nieograniczonym czasie.
Packshot - zdjęcie ukazujące najwięcej cech produktu, w tym wypadku potrawę, żywność w neutralnym świetle w dość prostym ujęciu ukazującym bryłowatość produktu z zachowaniem maksymalnej ostrości na każdym fragmencie fotografowanego produktu. Wykonanie packshota jest stosunkowo mało czasochłonne, ponieważ po ustawieniu oświatlenia i kadru można wykonać całą serię zdjęć. Dzieki temu cena packshota nie jest wygórowana. Dobrym zastosowaniem jest zdjęcia potraw do menu restauracji czy kawiarni. Klient ogladając menu chciałby wiedzieć jak wyglada potrawa. Wykonanie zdjęcia reklamowego (patrz niżej) i umieszczenie go w menu może spowodować nieporozumienie jeśli chodzi o wygląd potrawy. Przykład packshota.
Zdjęcie reklamowe - jest to zdjęcie pokazujące najlepsze cechy produktu lub w najbardziej atrakcyjnej postaci. Do dyspozycji jest atrakcyjne oświetlenie, nietypowy punkt widzenia, mała głębia ostrości a przede wszystkim układ przedmiotu, aranżacja i dodatkowe rekwizyty. Z tego względu zdjęcia reklamowe są dużo droższe od packshotów. Każde z tych narzędzi używa się i ustala się indywidualnie do danego produktu co dodatkowo podwyższa koszty. Jeśli jest to duża produkcja np. zdjęcie na opakowanie deseru, czy zdjęcie do kampanii nowej zupy w proszku, to zawsze sporządzane są rysunki na podstawie których fotograf wykonuje zdjęcie. Oczywiście pierwszym krokiem jest pomysł na kampanie reklamową lub dobre zdjęcie. Przykład zdjęcia reklamowego.
O sukcesie restauracji w pierwszej linii decydują zdjęcia. To głównie polecenia innych zadowolonych klientów oraz fotografia jedzenia sprawiają, że klient ma ochotę zamówić właśnie w tym konkretnym lokalu. Kubki smakowe uruchamiają się na widok apetycznie wyglądającej przekąski, wspaniale sfotografowanego obiadu, niebanalnego deseru i kuszącej kolacji. Niezależnie od tego, czy jest to tania restauracja typu fast food, dobry lokal w gdańskiej starówce czy prestiżowa kawiarnia w centrum miasta - dobra fotografia żywności to podstawa. Chyba każdy kiedyś spotkał się z sytuacją, w której zamówił coś z karty menu głównie dlatego, że wyglądało apetycznie na fotografii. Dobre zdjęcia są inwestycją, która szybko się zwróci właścicielowi.
Niezależnie od tego, czy zdjęcia są robione dla hotelu, restauracji, knajpy, pubu czy herbaciarni, powinny przyciągać wzrok i prowadzić do skuszenia klienta kulinarną propozycją. Jak zachęcić klienta do spróbowania kulinarnych nowości? Najlepiej zdjęciem i zachęcającym zapachem z kuchni. Najlepiej zacząć od przystawki. Głodnego konsumenta łatwiej jest skusić, ale nie jeden średnio głodny klient zamówi starter, jeśli fotografia przystawki będzie zachęcająca. Niezależnie od tego, czy zdjęcie będzie przedstawiało chleb ze smalcem albo pastą kanapkową, krewetki, kawior czy sałatkę, dobre zdjęcie menu sprawi, że klient z większym prawdopodobieństwem sięgnie po danie.
Zdjęcie dania głównego powinno szczególnie przyciągać wzrok. Często klienci przychodzą z nastawieniem na konkretną rzecz a oglądając menu decydują się pod wpływem emocji na coś innego. Dobre zdjęcie potrawy wpływa nie tylko na wzrok i na emocje. Fotografia wpływa także na kubki smakowe! Zdjęcie danej potrawy może wywołać także burczenie w brzuchu. Nawet jeśli początkowo brak jest ochoty, to same propozycje takie jak grillowany ser camembert z żurawiną, chrupiący chleb z czosnkiem czy pyszna sałatka sprawiają, że człowiek ma ochotę zmienić swój plan i posmakować sfotografowanych specjałów.
Obiad niezależnie od tego, czy to będzie hamburger, grillowany kurczak, sushi czy spaghetti, każdy dobrze sfotografowany posiłek przyciąga wzrok. Na zdjęciu można oddać soczystość dania, jego wspaniały wygląd. Odpowiedni sprzęt do fotografowania potraw oraz opracowanie tych zdjęć sprawią, że inwestycja w fotografie zwróci się już po kilku dniach. Jak przyciągnąć nowych klientów w gastronomii? Atrakcyjna fotografia na plakacie, stronie internetowej czy w innym rodzaju reklamy przyciąga nowych klientów. Inwestowanie w dobre zdjęcia kulinarne jest opłacalne i daje niemal nieograniczone korzyści rozciągnięte w czasie. Zdjęcia reklamowe- ostre, z dobrym nasyceniem kolorów, po prostu atrakcyjne - zatrzymują klientów, przyciągają nowych i pomagają w podjęciu decyzji tym niezdecydowanym.