Coraz częściej konsumenci do których chcemy trafić większą uwagę kierują na część wizualną reklamy niż jej opis. Dlaczego tak się dzieje? Otóż jeden obraz może przekazać wiele słów, ale nie da się jednym słowem opisać obrazu. Dlaczego tak ważne jest zainwestowanie w odpowiedni marketing wizualny i zatrudnienie profesjonalnego fotografa, który stanie na wysokości zadania i stworzy odpowiednią fotografię produktową, zdjęcia reklamowe, portrety korporacyjne czy fotografię wnętrz. Fotografia reklamowa to skuteczna forma reklamy swojego produktu: zatrzymuje obecnych klientów, przyciąga nowych i przekonuje niezdecydowanych. Porządne zdjęcie reklamowe to gwarancja rozwoju firmy. Inwestycja jest jednorazowa, zwróci się po sprzedaniu kilku produktów a później będzie na siebie pracowała przez nieograniczony czas.

Zdjęcie uśmiechniętego zespołu, tworzonego przez ludzi z pasją, przyjaźnie nastawionych profesjonalistów zdecydowanie ociepla wizerunek firmy. Apetycznie wyglądające danie, niezależnie od tego, czy jest to przystawka, danie główne, deser czy dobry alkohol przykują uwagę głodnego konsumenta. Wnętrze sfotografowane w odpowiedni sposób może zostać zaprezentowane z jak najlepszej strony - jako przestronne, jasne, przyjazne i gotowe do zamieszkania. Packshot wyciągnie z danego produktu wszystkie jego najlepsze cechy. Pierwsze wrażenie liczy się także w fotografii reklamowej, nie tylko na pierwszej randce. Pierwsze wrażenie do wyzwanie, moment, którego nie można zaprzepaścić. Zdjęcia nierzadko świadczą o jakości firmy - bo któż chciałby podjąć współpracę z korporacją, której zdjęcia przedstawiające zespół są słabej jakości? Kto w restauracji chciałby zamówić potrawę, która wygląda niechlujnie a w dodatku ze względu na złe oświetlenie - na starą, brudną i wręcz niejadalną? Na nic zdadzą się zapewnienia kelnera, że w rzeczywistości jedzenie wygląda lepiej - klient nie będzie chciał ryzykować zatruciem i nieprzyjemnymi doświadczeniami kulinarnymi.

Jaki jest przepis na dobre zdjęcie? To wypadkowa światła, kompozycji, kadru, użytego sprzętu, pomysłu fotografa, współpracy z modelem a także w dużym stopniu umiejętności fotografującego a także doświadczenie fotografa. Lata doświadczeń w fotografii reklamowej sprawiają, że coraz mniej jest rzeczy, których się nie przewidzi. Wiadomo np. że podczas sesji kulinarnej trzeba być wyjątkowo precyzyjnym i sprawnym, gdyż jedzenie nie wygląda długo w sposób apetyczny szczególnie, jeśli w składnikach jest zielenina lub bita śmietana. Produkt powinien prezentować się na zdjęciu atrakcyjnie, a to czasem wymaga dużego nakładu pracy.