Fotografia produktowa

KLIENT: Dąb Gdynia
ZLECENIE: Zdjęcia aranzacji mebli, 2015

Zdjęcia reklamowe kompozycji produktów dla firmy Dodatki i wnętrza z Gdańska Zdjęcia reklamowe kompozycji produktów dla firmy Dodatki i wnętrza z Gdańska Zdjęcia reklamowe kompozycji produktów dla firmy Dodatki i wnętrza z Gdańska Zdjęcia reklamowe kompozycji produktów dla firmy Dodatki i wnętrza z Gdańska Zdjęcia reklamowe kompozycji produktów dla firmy Dodatki i wnętrza z Gdańska Zdjęcia reklamowe kompozycji produktów dla firmy Dodatki i wnętrza z Gdańska Zdjęcia reklamowe kosmetyków Trójmiasto dla Galerii Bałtyckiej w Gdańsku Zdjęcia reklamowe kosmetyków Trójmiasto dla Galerii Bałtyckiej w Gdańsku Zdjęcia reklamowe kosmetyków Trójmiasto dla Galerii Bałtyckiej w Gdańsku Zdjęcia reklamowe kosmetyków Trójmiasto dla Galerii Bałtyckiej w Gdańsku Zdjęcia reklamowe kosmetyków Trójmiasto dla Galerii Bałtyckiej w Gdańsku Zdjęcia reklamowe kosmetyków Trójmiasto dla Galerii Bałtyckiej w Gdańsku Zdjęcia reklamowe kosmetyków Trójmiasto dla Galerii Bałtyckiej w Gdańsku Zdjęcia reklamowe butów Trójmiasto dla producenta obuwia damskiego Zdjęcia reklamowe butów Trójmiasto dla producenta obuwia damskiego Zdjęcia reklamowe butów Trójmiasto dla producenta obuwia damskiego Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe butów Trójmiasto dla producenta obuwia damskiego Zdjęcia reklamowe butów Trójmiasto dla producenta obuwia damskiego Zdjęcia reklamowe butów Trójmiasto dla producenta obuwia damskiego Zdjęcia reklamowe butów Trójmiasto dla producenta obuwia damskiego Zdjęcia reklamowe butów Trójmiasto dla producenta obuwia damskiego Zdjęcia reklamowe butów Trójmiasto dla producenta obuwia damskiego Zdjęcia reklamowe butów Trójmiasto dla producenta obuwia damskiego Zdjęcia reklamowe butów Trójmiasto dla producenta obuwia damskiego Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe motorówek, łodzi motorowych Trójmiasto Zdjęcia reklamowe form wtryskowych do butelek PET Zdjęcia reklamowe form wtryskowych do butelek PET Zdjęcia reklamowe form wtryskowych do butelek PET Zdjęcia reklamowe form wtryskowych do butelek PET Zdjęcia reklamowe form wtryskowych do butelek PET Zdjęcia reklamowe form wtryskowych do butelek PET Zdjęcia reklamowe form wtryskowych do butelek PET Zdjęcia reklamowe okularów Zdjęcia reklamowe okularów Zdjęcia reklamowe okularów

Cena wykonania zdjęcia zależy od wielu czynników. Pierwszym jest miejsce wykonania zdjęcia. W grę wchodza dwie mozliwości: wykonanie zdjęć w studio lub u klienta w studio przenośnym. Dla klienta najczęściej tańszym rozwiązaniem są zdjęcia we własnej siedzibie. Nie ma kosztów związanych z wynajęciem studia i transportu. Czasem nie ma innej możliwości ze względu na gabaryty przedmiotu np. przy zdjęciach łodzi motorowych.

Drugim ważnym czynnikiem wpływającym na cenę jest wielkość i powierzchnia wykończeniowa przedmiotu. Najtrudniej fotografuje się produkty wykończone polerowanym metalem (np. przedmioty z chromowanymi częściami lub całkiem polerowane jak formy wtryskowe PET, armatura łazienkowa, sztućce, wymienniki ciepła w końcu biżuteria; pierścionki, kolczyki, wisiory, bransolety) ze wzgledu na odbicia światła, które nie jest łatwo wyeliminować. Takie zdjęcia są najdroższe, ponieważ wymagają najwięcej czasu na poprawne oświetlenie.

Następną grupą przedmiotów są produkty szklane np. kosmetyki, opakowania szkalne alkoholi, okulary itp. Nie są tak czasochłonne jeśli chodzi o ustawienie światła, ale również wymagają staranności i kontrolowania odbić. Najtańsze są przedmioty o powierzchni matowej. Dodatkowo na cenę wpływają gabaryty. Bardzo duże produkty np. łodzie motorowe, lub obrabiarki CNC, tokarki, maszyny produkcyjne, drukujące wymagają dużej ilości sprzętu oświetleniowego i czasu na ustawienie odpowiedniego światła.

Równie czasochłonnymi trudnymi produktami jest np. biżuteria. Małe wymiary powodują konieczność zastosowania specjalnych technik z dziedziny fotografii makroskopowej.

Zdjęcia dekoracji i dodatków wymagają umiejętnego ułożenia czyli stylizacji tak aby tworzyły ciekawą kompozycję. Trzeba uważać przy fotografowaniu przedmiotów odbijających światło np. wazonów aby na powierzchi nie pojawił sie obraz pomieszczenia. Ważne jest zatem kontrolowanie odbić światła tak aby tworzyły one jednolite powierzchnie.

Dobre zdjęcie produktu to takie, które przedstawia daną rzecz jak najdokładniej. Fotografia produktowa cechuje się autentycznością. Decydując się na ten rodzaj fotografii trzeba mieć świadomość, że nie pozostawia on zbyt wiele miejsca na wizje artystyczne, jest raczej dokumentacją cech danego produktu. Nie znaczy to jednak, że fotografia produktowa musi być nudna! Zdjęcia przedmiotów mogą pokazywać oferowane produkty w niebanalny i zachwycający sposób przy okazji prezentując ich właściwości. Dobrze zdjęcie do sklepu, portalu internetowego czy usługi gastronomicznej sprawia, że klient szybciej przechodzi do sfinalizowania transakcji. Zachęcony wyglądem napoju, kosmetyku, biżuterii, ubrania czy sprzętu elektronicznego szybciej odczuje jego brak. Ludzie zwracają szczególną uwagę na rzeczy ładne, przykuwające wzrok. Jesteśmy wzrokowcami a fotografia produktowa powinna przyciągać spojrzenie.

Czym jest packshot? To najczęstsze fotograficzne zaprezentowanie sprzedawanego produktu. Cała uwaga takiego zdjęcia jest skoncentrowana na produkcie, więc jest on przedstawiany na neutralnym, jednolitym tle, najczęściej białym. Packshot może przedstawiać nie tylko pojedynczy produkt (np. z opakowaniem i zawartością) ale także całą linię powiązanych ze sobą produktów, które oferuje zleceniodawca. Packshot jest najczęściej wybieraną formą reklamy w fotografii produktowej. Można próbować zawrzeć wszystkie informacje w jednym zdjęciu lub zdecydować się na kilka fotografii, które będą się uzupełniać. Różnica pomiędzy nimi będzie widoczna w zastosowanym kadrze czy ułożeniu produktu. Tego typu zabiegi prowadzą do tego, by przedstawić daną rzecz jak najdokładniej tak, by kupujący wiedział, jak wygląda towar.

Fotografia produktowa nie musi opierać się na białym tle. Są różne sposoby przedstawienia danego produktu i zadaniem fotografa oraz sprzedającego jest znalezienie tej najlepszej opcji. Być może produkt będzie wyglądał zdecydowanie lepiej kiedy będzie zaprezentowany z góry niż fotografowany od dołu? Jak najlepiej sfotografować dany produkt? Wszystko zależy od tego, w jaki sposób chcemy go przedstawić. Można zrobić go z różnej perspektywy, np. ptasiej, żabiej lub na wprost. Warto też zastanowić się, czy fotografowany przedmiot ma być przedstawiony sam czy może powinien być sfotografowany w pewnym kontekście. Fotografia dobrego wina będzie inna w odbiorze, jeśli na zdjęciu będzie butelka wina na białym tle, a inaczej, jeśli ta butelka będzie stała na drewnianym stole a w tle pojawią się lampki do wina wraz z dwoma białymi ręcznikami sugerującymi, że wino jest dodatkiem do przyjemnie spędzonego wieczoru w spa & wellness.

Jak sfotografować chromowaną powierzchnię? Jak pozbyć się odblasków na ceramice? Jak sprawić, żeby biżuteria nie była matowa a jednocześnie zachowała swój błysk? Jak zredukować cienie lub je uwydatnić tworząc inny charakter zdjęcia? Na te pytania odpowiedzi zna profesjonalny fotograf, który pomoże Ci zaprezentować produkt niwelując błędy, na które być może nie zwróciłbyś uwagi. Często zdarza się nam poprawiać zlecenia, z którymi inni fotografowie nie dali sobie rady, więc doskonale wiemy, jakie mogą nas spotkać przeciwności podczas fotografowania danego produktu i jaka odpowiedzialność wiąże się ze zrobieniem dobrego zdjęcia reklamowego. To przecież ono w głównej mierze przyciągnie do Ciebie klientów. Fotografia reklamowa to klucz do sukcesu skutecznego marketingu wizualnego.

Cena - fotografia produktowa, tak jak pozostałe dziedziny fotografii komercyjnej, nie ma ustalonej jednej kwoty. Dużo zależy od tego jakiej wielkości jest przedmiot, z czego jest wykonany, jaka jest potrzeba ilość zdjęć jednego produktu, ilość fotografii, które zamawia zleceniodawca oraz miejsce zrobienia sesji zdjęciowej. Do wyboru są dwie opcje : zdjęcia robione w wynajętym studio fotograficznym oraz w siedzibie klienta - ta druga opcja jest zdecydowanie tańsza. Każde zlecenie rozpatrujemy indywidualnie, więc ciężko jest powiedzieć, jaki jest koszt wykonania sesji zdjęciowej.