Co dadzą mi zdjęcia korporacyjne w mojej firmie?
-pokażą firmę, pokażą pracowników, czyli konkretne miejsce, konkretni ludzie wzbudzając zaufanie klientów i kontrahentów
-pokazują w estetyczny sposób i akcentują zalety firmy np. czysta i dobrze zorganizowana produkcja
-pokazują zdjęcia członków zarządu, prezesów dyrektorów, jako osoby, z którymi warto zawierać wielocyfrowe kontrakty
-podniosą prestiż marki bardzo niskim nakładem kosztów, obroty wzrosną przy niewielkim nakładzie, jest to łatwiejsze niż zakup nowej kosztującej często setki tysięcy złotych maszyny
Tak zwane zdjęcia korporacyjne to nic innego jak zdjęcia w firmie: fotografie zarządu, pracowników biurowych przy pracy, zdjęcia na hali produkcyjnej, przy linii technologicznej, wytwarzanych właśnie produktów, zdjęcia wnętrz i architektury budynku siedziby. Pokazenie firmy od środka buduje zaufanie klientów i kooperacji, działa pozytywnie na postrzeganie wśród konkurencji.
Zdjęcia reklamowe korporacyjne to doskonały i niedrogi sposób budowanie wizerunku swojej firmy, na wzmacnianiu swojej marki bez wielkich nakładów finansowych. Wykonane zdjęcia są niemal natychmiast gotowe do użycia np. na stronie internetowej lub do materiałów prasowych.
Zdjęcia biznesowe mają ogromny wpływ na wizerunek firmy. można by pomyśleć, że w dobie współczesnych możliwości i wszechobecnej technologii każdy może zrobić zdjęcie biznesowe. Nic bardziej mylnego. Już na pierwszy rzut oka widać, które zdjęcie było robione przez amatora a które przez profesjonalnego fotografa. Dobrze sfotografowany prezes firmy wzbudza zaufanie potencjalnych kontrahentów i przekonuje do siebie tych, którzy jeszcze się wahają, w jaką firmę inwestować. Nie bez przyczyny mówi się, że prezes jest wizytówką firmy. Pierwsze wrażenie jest bezlitosne i ma ogromną moc. Często na polu zawodowym zanim spotkamy się z kimś osobiście, wyszukujemy jego fotografię w internecie żeby zobaczyć, jak ta osoba wygląda. Dobra fotografia korporacyjna sprawia, że kontrahent czy też przyszły pracownik przychylniej patrzą na wizerunek firmy.
Podobnie rzecz ma się w drugą stronę. Pracodawcy wyszukują informacji o przyszłych pracownikach, dlatego należy szczególnie dbać o swój wizerunek w sieci, nie tylko o odpowiednie zdjęcie ale także treści, jakie wrzucamy do internetu. Jedną w pierwszych rzeczy, które robią rekruterzy po zobaczeniu CV jest obejrzenie zdjęcia. Zdjęcie w CV jest także fotografią biznesową, mającą na celu przekonanie przyszłego pracodawcy o tym, że ubiegający się pracę jest osobą przyjazną, otwartą. Nie trzeba być szczególnie pięknym, by takie zdjęcie było udane, wystarczy iść do profesjonalnego fotografa a on za pomocą odpowiednich środków wyrazu sfotografuje nas z jak najlepszej strony. Fotograf profesjonalista potrafi zatuszować mankamenty urody, zniwelować kompleksy i wydobyć z fotografowanej osoby ukryte piękno.
Szukający pracy często decydują się na pomoc zawodowego fotografa i umieszczają dobre fotografie także na portalach społecznościowych (które także mają wpływ na budowanie naszego wizerunku) takich jak Facebook czy Linkedin, który powstał specjalnie do celów zawodowo-biznesowych. Fotografia wizerunku to niewielka inwestycja czasu i pieniędzy, która będzie procentowała w przyszłości. Wizerunek poszczególnych pracowników wpływa na wpływ postrzegania całej korporacji, dlatego istotne jest zaprezentowanie członków zespołu w odpowiedni sposób. Pracodawca często patrzy nie tylko na kompetencje przyszłego pracownika ale także na to, czy swoim wyglądem wzbudza zaufanie i czy wygląda na osobę, z którą chciałoby się podjąć współpracę. Ubiór na rozmowę kwalifikacyjną ma potwierdzać kompetencje pracownika i przekonać do siebie zarząd firmy podczas rozmowy kwalifikacyjnej, tak samo dobre zdjęcie profilowe na portalu społecznościowym czy też schludne zdjęcie na stronie internetowej ma przekonać klienta do tego, że tej firmie warto zaufać.